Wednesday, August 5, 2009

luka tapi gembira

dua bulan sebelum ini
aku dapat rasa sesuatu
aku cari jawapan
di sebalik soalan
lalu terungkai

'kamu' telah mendirikan rumah tangga

luka hati ini
bila mengetahui berita itu

luka hati ini
bila teringat kenangan lama

luka hati ini
bila teringat kata-katamu

tapi
aku sedar siapa aku

insan biasa
yang tak punya apa

aku redha
tersenyum melihat 'kamu' dan dia
sama cantik,sama padan

ya!
memang padan
doktor memang padan dengan yang setarafnya

siapalah aku
yang bagai pipit dengan enggang
tidak mengapa

sungguh!
mmg hati terluka

sungguh!
aku kecewa
bila 'kamu' tidak menjemputku
hanya diam seribu bahasa

tapi..
sungguh!
aku gembira

gembira melihat 'kamu' dan dia
bahagia sentiasa

semoga bahagia selamanya
aku doakan untuk 'kamu' dari jauh

walaupun luka
tapi gembira
gembira untuk 'kamu'
yang pernah mewarnai kehidupanku
suatu ketika dahulu

.aku adalah aku.

1 comment:

  1. salam kenal dari http://aby-umy.blogspot.com/
    kalau ade mase singgahlah ke blog saye :)

    ReplyDelete